Kvinnan tog kontakt med bolaget för första gången under våren 2022. Hon ville ha ett konstverk – i form av tyger – tryckta. Efter en provtryckningsprocess kom parterna överens och under våren 2023 lade kvinnan den slutliga beställningen.
Men när konstverket levererats anmärkte kvinnan på flera fel. Tygerna såg inte ut som hon hade tänkt sig, och hade flera fel.
Enligt henne hade tre tyger felaktiga mått jämfört med de mått hon angett i sin beställning. Ett tyg var bredare och två andra var längre, dessutom var färgerna för mycket åt det lila hållet.
Enligt anmälan har kvinnan vid flera tillfällen klagat hos bolaget. Hon har även bestridit fakturan. Bolaget i sin tur har nekat hennes bestridande och de menar att kvinnan kunnat ändra sin beställning efter att hon upptäckt felen.
Nu vill kvinnan att beställningen hävs och önskar hjälp av ARN.
LÄS MER:Nu ska Tygriket sluta elda upp tyger – nya EU-regler kommer
LÄS MER:Marks kommun vägrar att betala ut skolpeng till otillåten skola
LÄS MER:Medling skjuts upp – resenärer på Landvetter flygplats riskerar att stå utan avgångar